Blog

Theaterregistratie caberetshow Rop Janze

2021-09-29T11:54:50+02:00december 21st, 2012|Categorieën: Voorbeelden aftermovie|Tags: , |

Voor cabaretier Rop Janze verzorgde ik op 21 december 2012 een theaterregistratie met 2 camera's. Rop Janze voerde een eindewereldconference op in theater De Meervaart in Amsterdam. Insteek was om de online marketing van Rop Janze te verbeteren en verder te professionaliseren. Van het beeldmateriaal zijn totaal 17 filmpjes gemaakt. Hieronder kun je een [...]

Door het sleutelgat van De Heus Den Bosch

2019-01-30T12:27:30+01:00oktober 22nd, 2012|Categorieën: Achtergronden en projectnieuws, Bedrijfsfilm Den Bosch|Tags: , , |

  De Heus Den Bosch, mengvoederbedrijf . Een begrip voor inwoners, al is het alleen al om de geur. Na 103 jaar vertrekt De Heus uit Den Bosch. Stichting De Tuin United wil het fabrieksterrein met haar gebouwen omtoveren naar een industrieel stadspark. Als introductie voor dit initiatief produceerde Pelser Filmproducties een film over de [...]

Kostenbesparing door combi promo- en instructievideo voor Van Holten

2019-04-24T09:16:15+02:00augustus 27th, 2012|Categorieën: Kosten bedrijfsfilms, Voorbeelden instructiefilm, Voorbeelden productfilm|Tags: |

Door de productie van een promo- en een instructievideo te combineren, kun je behoorlijk wat kosten besparen. Over het Roll-over systeem van carrosseriebouwer Van Holten uit Oosterhout produceerde Pelser Filmproducties twee video's. Elk met een verschillend doel: allereerst een promotievideo om potentiële klanten op een aantrekkelijke manier kennis te laten maken met het product. Daarnaast [...]

Energieke bedrijfsfilm voor Getron Transport Spijkenisse

2018-08-28T15:34:04+02:00maart 7th, 2012|Categorieën: Voorbeelden bedrijfsfilms|Tags: , |

Getron Transport uit spijkenisse is gespecialiseerd in het vervoer van Carbon Black, een grondstof voor autobanden en exceptioneel transport. Bedrijfsfilms moeten een boodschap overbrengen. Met de input van de klant werd de essentie van de boodschap achterhaald. Het resultaat hiervan werd vertaald in een scenario. Het scenario werd verfilmd met onderstaand resultaat. Filmen bij Pirelli Duitsland [...]

Veelgestelde vragen over videomarketing en bedrijfsfilms

2019-06-05T10:46:42+02:00november 2nd, 2011|Categorieën: Videomarketing, Zelf bedrijfsfilm maken|

Pelser filmproducties adviseert bedrijven bij de opzet, uitbreiding en onderhoud van videomarketing. Omdat deze vorm van marketing steeds belangrijker wordt, krijgen wij ook steeds meer vragen over dit onderwerp. Om u snel een antwoord te geven volgen hieronder de meest gestelde vragen over videomarketing en bedrijfsfilms. Voor advies op maat kunt u natuurlijk altijd direct [...]

Non-verbale communicatie, de kracht van video

2018-08-28T15:49:34+02:00augustus 9th, 2011|Categorieën: Waarom een bedrijfsfilm|Tags: |

Een nadeel van een boodschap overbrengen via internet, is dat een mogelijke klant een stuk persoonlijkheid mist. Of je nu via twitter, linkedin of via je eigen website communiceert, jouw klant kan je niet zien. Hij kan je niet ontmoeten. Een opdracht moet je gegund worden en persoonlijk contact speelt daarin een grote rol. Door [...]

Licht: witbalans en lichtintensiteit

2019-06-28T14:40:33+02:00mei 1st, 2011|Categorieën: Zelf bedrijfsfilm maken|Tags: |

Video en film is voor een groot gedeelte het vastleggen en vervolgens weergeven van licht. Als je een film wilt maken, moet je dus wat dingen weten over licht en hoe je licht kunt beïnvloeden. In deze blog lees je over witbalans en lichtintensiteit. Geluid heeft een niet te onderschatten invloed op communicatie en sfeer [...]

Diafragma en sluitertijd eenvoudig uitgelegd

2024-05-15T10:33:27+02:00januari 5th, 2011|Categorieën: Zelf bedrijfsfilm maken|Tags: , |

Wat is een diafragma en welke invloed heeft de sluitertijd? Deze 2 technische aspecten van de camera bepalen samen met de lens hoeveel licht de camera binnenvalt. Naast de hoeveelheid licht bepalen diafragma en sluitertijd ook hoe een (bewegend) beeld vastgelegd wordt. Als je weet hoe dit werkt, kun je afhankelijk van de situatie de [...]

Kaders en cameraposities bij het filmen

2018-08-27T15:15:13+02:00december 16th, 2010|Categorieën: Zelf bedrijfsfilm maken|Tags: |

Filmen is keuzes maken. Keuzes in kaders en cameraposities bijvoorbeeld. Moet ik een totaal opname maken van een situatie of een close-up? Hoe positioneer ik de spreker in het beeld? Elke keuze heeft invloed op hoe het uiteindelijke resultaat overkomt op de kijker. Hieronder volgen enkele tips. Totaal of close up. Een totaalshot is een [...]

Recept voor interview item

2019-02-08T14:23:26+01:00december 13th, 2010|Categorieën: Interview, Videoproductie service, Zelf bedrijfsfilm maken|

Om een mooi gesprek op beeld te zetten moet je allereerst beschikken over een goede interview techniek. Maar dat is niet alles. Alleen een “talking head” is voor de kijker saai. Zelfs wanneer het een zeer interessant persoon is, zul je afwisseling in je beeld willen hebben. Ook voor montagetechnische redenen is dit noodzakelijk. Niets [...]

Ga naar de bovenkant