Blog

Home>Blog>

De 5 vetste video effecten

2019-11-27T21:24:01+02:00september 18th, 2019|Categorieën: Achtergronden en projectnieuws|Tags: |

Een speelfilm is niet echt. Toch voel je echte emoties: spanning, ontroering, afkeer, noem maar op. Film en video is de kijker voor de gek houden. Als filmmaker heb je daar allerlei tools voor. Hieronder laat ik een aantal van die tools, of effecten, of trucjes zien en ik leg uit hoe ze werken. [...]

Film- en video blogs op maat

2019-07-01T09:15:51+02:00juni 28th, 2019|Categorieën: Achtergronden en projectnieuws|

Eerlijk is eerlijk: toen ik in 2011 begon als producent van bedrijfsvideo schreef ik blogs alleen omdat dat moest om online gevonden te worden. Nu schrijf ik blogs om contact te houden met mijn doelgroep (jij dus!), omdat ik het leuk vind én vanwege SEO. De inspiratie voor onderwerpen komen uit mijn werk. Maar ook [...]

De vorm van een video en videomarketing

2019-06-05T09:38:34+02:00mei 30th, 2019|Categorieën: Videomarketing|

Videomarketing. Wat doe je dan? Nou, het kiezen van de vorm van een video bijvoorbeeld. Het videoconcept en de inhoud maken een video goed (of slecht). Maar wat is dan een goed concept? Wat is goede inhoud? Er is niet één magisch antwoord of een wiskundige formule. In de blogpost hieronder leg ik [...]

Het verspreiden van video content : 9 tips

2019-11-27T20:18:08+02:00mei 2nd, 2019|Categorieën: Videomarketing|Tags: |

In deze blog vertel ik over het verspreiden van video content. Want, dan heb je een mooie video gemaakt, maar wat is dan de volgende stap? Eigenlijk is dat een vraag die gesteld moet worden voordat je een video maakt. Maar laten we eerlijk zijn: soms gaat dat in de praktijk niet zo. Als [...]

How to video of Tutorial video maken

2019-04-25T10:25:45+02:00april 24th, 2019|Categorieën: Voorbeelden instructiefilm, Zelf bedrijfsfilm maken|

Een tutorial video maken: hoeveel praktische video’s met tips & tricks staan er wel niet online? Even Googelen levert 1,7 miljard resultaten op! Er wordt veel kennis gedeeld online in de vorm van een how to video. Tutorials over make-up, schilderen in Bob Ross stijl, goochelen met muntjes, ukulele bespelen voor beginners en tutorials [...]

Gastblog: 10 tips over beter fotograferen

2019-04-02T12:01:49+02:00maart 21st, 2019|Categorieën: Achtergronden en projectnieuws, Zelf bedrijfsfilm maken|Tags: |

Als filmmaker vind ik dat ik ook aardige foto’s maak, maar in het kader van ‘schoenmaker, blijf bij je leest’ heb ik fotograaf Geeke van Dijck geïnterviewd over hoe je als amateur betere foto’s kan maken. Fotografie is een vak, net als filmmaken. Natuurlijk zijn er veel dingen hetzelfde, maar ook net zo veel [...]

Het vermogen van filmmuziek: 8 legendarische en iconische voorbeelden

2019-02-08T13:11:53+02:00januari 7th, 2019|Categorieën: Achtergronden en projectnieuws, Muziek voor bedrijfsvideo|Tags: |

Lady GaGa was een beetje teleurgesteld. Ze was voor de Golden Globes van 7 januari 2019 drie keer genomineerd, maar won 'slechts' voor de titelsong van 'A Star Is Born'. Filmmuziek is blijkbaar een ondergeschoven kindje, een troostprijs voor Lady GaGa. Ik moet toegeven: een Golden Globe voor “beste acteur of actrice” of “beste [...]

Video voor woningcorporaties en woningstichtingen

2019-04-04T10:22:04+02:00november 15th, 2018|Categorieën: Voorbeelden aftermovie, Voorbeelden instructiefilm|

In deze blog laat ik zien wat video voor woningcorporaties en woningstichtingen kan doen. Campagnes, evenementen, bewoners informeren en enthousiast maken, website, folders: de communicatie van woningstichtingen is breed. Woningcorporaties hebben de keuze om content zelf te maken of uit te besteden. Foto's en bijvoorbeeld grafische vormgeving kunnen uitbesteed worden. Video ook. Wat voegt video [...]

Videopitch verlaagt kosten bedrijfsfilms

2019-01-22T16:39:20+02:00augustus 31st, 2018|Categorieën: Kosten bedrijfsfilms, Zelf bedrijfsfilm maken|Tags: |

Een videopitch (of video CV) is de videovariant van de bekende elevatorpitch; in 1 minuut vertel je voor de camera wat jou of jouw bedrijf uniek maakt. Je kijkt in de camera en doet je verhaal. Eenvoudig toch? Door de eenvoud  is een videopitch goedkoop te maken. Want laten we eerlijk zijn: een bedrijfsfilm is [...]

Laad meer berichten